Stor interesse for reklameprisuddeling

Mens gæsterne i disse dage svigter den ultimative reklamefilmfestival Cannes Lions, er interessen for den danske Advertising Effectiveness Award i top.
MediaWatch

Rekordmange bureauer har sendt bidrag ind til dette års udgave af Advertising Effectiveness Award (AEA), som finder sted den 5. november.

I alt 41 kampagner skal synliggøre for juryen, hvordan netop de har givet annoncøren målbare resultater for sin investering. Og målbarhed er i dén grad et nøgleord, fortæller Bjørn Karsholt, som er direktør for prisuddelingen hovedarrangør, Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB).

”Jeg ved ikke, om jeg vil kalde det en overraskelse, at vi har fået så mange tilmeldinger, snarere en naturlig – og positiv – udvikling. Netop i disse tider, hvor hver en annoncørkrone vendes og drejes, oplever bureauerne højere og højere krav om dokumentation og effektmåling i det daglige,” udtaler han i en pressemeddelelse.

TV3 er hovedsponsor for Advertising Effectiveness Award, som afholdes i samarbejde med Dansk Annoncørforening.

Annoncørerne er med
Alt imens interessen for den hjemlige prisuddeling er stigende, lider reklamefilmenes verdensmesterskab, Cannes Lions International Advertising Festival, under en svigtende opbakning, både hvad angår bidrag og besøgende.

Den internationale reklamefilmfestival, som afholdes i disse dage, har måttet vinke farvel til en femtedel af sidste års deltagere, og i det lys kalder annoncørforeningens direktør Otto B. Christiansen den store opbakning til det danske arrangement for ”et stærkt signal” fra den danske bureaubranche.

”Jeg ved, at der vil blive fulgt godt med rundt omkring i marketingafdelingerne,” siger Otto B. Christiansen på sine medlemmers vegne.

- ZD

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også