GoViral-chef skoser bannerannoncer

Kun 0,1 pct. af brugerne klikker på bannerannoncer, det er tegn på, at de ikke længere virker, mener GoVirals bestyrelsesformand, Jimmy Mayman.
MediaWatch

Indholdet, formen og målretningen af bannerannoncer skal genopfindes, mener Go Virals bestyrelsesformand, Jimmy Mayman, der har talt på reklamefestivalen i Cannes. Det skriver dagbladet Børsen.

"Jeg har ikke den endegyldige løsning, men jeg tror, at video kommer til at spille en stor rolle i fremtidens digitale annoncering," siger Jimmy Mayman.

Brugernes had til bannerannoncer har givet Googles søgeordsannoncering vind i sejlene. Derfor er det ikke flere bannereksperimenter, der skal til for at fange brugernes opmærksomhed - det bliver de kun mere irriterede over, mener han.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også