Krisen har ramt reklamefestival

Lavkonjunkturen har ramt den ultimative reklamefilmfestival, og 2009-udgaven af Cannes Lions bliver en spareudgave.
MediaWatch

Næsten halvt så mange som sidste år vil i denne uge lægge vejen forbi den franske riviera og årets største event i reklamebranchen, nemlig Cannes Lions International Advertising Festival.

Det rapporterer den svenske netavis e24.se.

En femtedel færre indsendte bidrag og slut med gratis drikkevarer er andre symptomer på, at krisen har ramt den 56. udgave af reklamefilmfestivalen, som i 2008 kunne fejre et rekordår med 10.000 besøgende.

Årets festival byder ellers på prominente talere som Kofi Annan og Barack Obamas kampagnechef David Plouffe.

- ZD

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også