Jubii ud med minus på 25 mio. kr.

Nyt regnskab rejser spørgsmålet, om købet af den danske internetpioner Jubii var en god idé.
Per Fanefjord Laursen

Kredsen af nye ejere har nærmest købt stort hul i jorden og et overraskende svagt annoncemarked gør ikke opgaven lettere, skriver Business.dk

Jubiis netop offentliggjorte regnskab viser, at man omsatte for 34,3 mio. kr. i 2008, sammenlignet med 45,6 mio. året forinden, mens underskuddet havnede på 25,6 mio. kr.

I 2008 var Jubii en del af den tyske koncern Lycos, men blev købt af en gruppe danske investorer med den daværende direktør Peter Lundsgaard i spidsen. Han er idag bestyrelsesmedlem i Jubii og lægger ikke skjul på, at de meget dårlige regnskabstal fra hans tid som direktør genererer ham.

Men han peger på, at Jubii er er et andet selskab i dag, end det selskab man købte. Som en del af en kæmpe koncern var Jubii tvunget ind i projekter, som virksomheden ikke havde brug for.

Målet for Peter Lundsgaard er, at Jubii i 2009 skal fastholde omsætningen fra 2008, men der vil også være underskud i 2009.

"Jeg vil godt love, at vi kan mere end halvere underskuddet i år. Men vi går ikke i plus, og det havde vi heller ikke regnet med,” siger Peter Lundsgaard, der til gengæld venter positive regnskabstal i 2010.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også