Aidonline sadler om

Samtlige nødhjælpsorganisationer har nu trukket stikket til samarbejdet med annonceprojektet, der har mødt stor kritik fra medierne.
MediaWatch

Striden omkring Aidonline er nu endt med, at alle 12 nødhjælpsorganisationer har afbrudt samarbejdet med Aidonline. Det blev i går besluttet på et møde, som følge af det pres, FDIM og flere dagblade de seneste dage har lagt på de involverede.

Det skriver AidOnline selv i en pressemeddelelse.

"Efter et møde d.d. med de velgørende organisationer, hvor det stod klart at presset fra deres samarbejdspartnere har været for stort, er AidOnline.com og organisationerne blevet enige om at stoppe samarbejdet øjeblikkeligt," lyder det.

Aidonline fortsætter dog med sit koncept.

"I stedet for at bruge organisationernes netværk, vil vi nu gå andre veje. Vi vil stadig samle penge ind til velgørenhed med vores fantastiske værktøj, og fremover vil vi inddrage brugerne i det, så de kan tage stilling til, hvilke formål vi så skal støtte," siger direktør for Aidonline, Johan Plenge, til business.dk.

Kræftens Bekæmpelse gik først
Først valgte nogle af de store organisationer Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse i går at droppe samarbejdet med annonceprojektet AidOnline, fordi man frygtede at miste goodwill.

AidOnline fungerer sådan, at et program til installering blokerer mediernes bannerannoncer og erstatter dem med andre annocner, hvoraf 80 procent af overskuddet går til nødhjælpsorganisationerne.

AidOnline har dog tænkt sig at køre videre med ”online indsamlingsbøssen” og i stedet lade en afstemning afgøre hvilken organisation, der skal modtage et eventuelt overskud.

- MFH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også