Bonnier opkøber 5 US-magasiner
Bonnier fortsætter sin positionering på det amerikanske marked.
'Popular Photography', 'Flying', 'Boating', 'Sound & Vision' and 'American Photo' er titlerne på de fem nyindkøbte magasintitler, der fremover skal være en del af Bonniers indgang til den amerikanske mand og marked.
Det er Bonniers tredje større US-opkøb inden for det seneste år. I september føjede koncernen det kvindemålrettede 'Working Mother' til porteføljen og i december blev dykkermagasinet 'Scuba Diving' opkøbt.
Topchef hos Bonnier Corp, Terry Snow, siger i en pressemeddelelse, at magasinerne ud over at passe godt ind i Bonniers portefølje af fritidsinteresse-magasiner også rummer gode forretningsmuligheder i forhold til andre platforme.
"De fem titler fra Hachette passer godt ind i vores vækststrategi, hvor vi tilføjer brands, der er rettet mod markeder med flermedielle muligheder," lyder det i meddelelsen.
- MediaWatch