B.T.-chef afløser Qvortrup på Se og hør

Redaktionschef Kim Henningsen forlader B.T. til fordel for Se og hør, hvor han afløser Henrik Qvortrup.

Det tog godt et halvt år at finde Henrik Qvortrups afløser på Se og hør - men så lykkedes det. I denne måned sætter redaktionschef Kim Henningsen, der de sidste 17 år har arbejdet på B.T., sig i Aller-stolen i spidsen for et af koncernens flagskibe.

"Jeg har fået et tilbud, jeg simpelt hen ikke kunne sige nej til. Det er et drømmejob og en kæmpe udfordring på den positive måde at få lov til at stå i spidsen for Se og hør. Jeg glæder mig vildt til at komme i gang og sammen med en stab af skarpe og erfarne journalister levere nyheder om de kendte og kongelige for flere end 800.000 læsere hver uge. Men jeg vil fælde en tåre på min sidste dag på B.T., som er en fantastisk arbejdsplads med nogle fantastiske mennesker," siger Kim Henningsen i en pressemeddelelse.

Kim Henningsen har ifølge meddelelsen ingen planer om at ændre afgørende på den redaktionelle linje ugebladet, men siger dog, at der vil blive skruet op for glimtet i øjet, hvilket tyder på en opblødning i forhold til den meget hårde "kendis-linje", der blev Henrik Qvortrups varemærke.

"Se og hør er kendt for at gå til kanten og kompromisløst levere de nyheder om de kendte og kongelige, som man ikke finder andre steder. Det vil vi fortsat gøre - på en frisk måde og med et glimt i øjet. Vores forhold til de kendte er ligesom vores læseres: Vi kan godt lide dem, og vi er nysgerrige efter at vide mere om, hvordan de er bag facaden, og derfor vil vi også fremover dække både deres op- og nedture," siger Kim Henningsen.

Jagten på en ny chefredaktør til Se og hør har stået på siden november 2008, hvor chefredaktøren gennem seks år, Henrik Qvortrup, forlod bladet for at blive politisk redaktør på TV2.

Pål Thore Krosby, administrerende direktør i Aller Press, er overbevist om at have fundet en chefredaktør med de rette journalistiske og ledelsesmæssige kompetencer.

"Det kræver tre ting at være en god chefredaktør for Se og hør: Man skal have en stærk fornemmelse for, hvad der rører sig blandt danskerne, man skal være en fantastisk dygtig og erfaren journalist, og så skal man være en dygtig leder. Kim kan sætte hak ved alle tre, og derfor er jeg overbevist om, at Se og hør med ham i spidsen vil udvide sin position som et af de absolut stærkeste produkter på bladhylden og på nettet," siger han.

- MediaWatch

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også