A-Pressen køber 25 pct. af JSL Media

A-Pressen har i dag underskrevet en aftale med Jesper Sehested Lund om et opkøb af en fjerdedel af magasinforlaget.
Michelle From Hoxer

”Jeg er utrolig glad for den her aftale, som vi har indgået med A-Pressen, fordi vi gerne vil have en mediepartner, der kan hjælpe med at sætte fart på virksomhedens udvikling. A-Pressen er interessant, fordi de har flere mindre ejerandele i forskellige virksomheder,” siger Jesper Sehested Lund, direktør i JSL Media, som er et nystiftet selskab, hvori JSL Management Aps. har samlet sine medieaktiviteter.

Jesper Sehested Lund understreger, at det er vigtigt for ham forsat selv at beholde størstedelen af ejerskabet.

JSL Media har indenfor det sidste år seksdoblet antallet af udgivelser. For blot et år siden dækkede porteføljen kun ét enkelt magasin, nemlig Vi med Hund. Senest har forlaget udvidede med tre opkøbte Aller-magasiner. Dertil kommer en norsk udgave af Vi med Hund samt magasinet Mad & Venner.

”Jesper Sehested Lund er først og fremmest spændende for os, fordi han har noget af det forretningstalent, vi kan lide. Han er udviklingsorienteret og ikke bange for nye initiativer, men samtidig følger han sine planer og har foden på bremsen,” siger direktør i A-Pressen, Bjarne Salomonsen.

Godt udviklingspotentiale
Han forklarer, at A-Pressen gennem længere tid har fulgt Jesper Sehested Lunds arbejde og især kan lide virksomhedens risikovillighed og at de arbejder med universer, der dækker interessenterne hele vejen rundt. I tilfældet Vi med Hund har JSL Media således lavet tv-programmer sammen med TV2, som ejer 30 pct. af brandet, og arrangeret messer rundt omkring i landet.

”A-pressen har en stærk tro på, at der ligger et godt udviklingspotentiale i at arbejde med meget præcise medieuniverser, som er veldefinerede og afgrænsede, og som tiltrækker en attraktiv målgruppe. I den forbindelse er magasiner en veletableret og velfungerende forretningsmodel,” siger Bjarne Salomonsen

Jesper Sehested Lund fortæller, at de nyindkøbte magasiner alle er indlemmede i JSL Media, og hele trykkeridelen er flyttet til Estland. Næste skridt er at udvikle indholdet og universerne omkring magasinerne.

I forhold til fremtiden er forlagsvirksomheden naturligvis også ramt af de udfordringer, som præger hele branchen, men Jesper Sehested Lund udelukker ikke muligheden for nye opkøb af magasiner, hvis muligheden skulle byde sig. Den nye aftale med A-Pressen skal netop hjælpe JSL Media med at opnå en placering som en betydelig aktør på det danske mediemarked, fortæller han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også