Specialmedier har ondt i annoncerne

De danske specialmedier er også blevet ramt af krisen på annoncemarkedet og ikke mindst af annoncørernes forsigtighed.
MediaWatch

Det blev en trist start på annonceåret for landets specialmedier. Ifølge en pressemeddelelse fra brancheforeningen Danske Specialmedier tabte nichemedierne i årets første kvartal 27 pct. af deres annonceindtægter sammenlignet med samme kvartal sidste år.

”Situation er dermed gået fra skidt til værre igennem de seneste tre kvartaler,” skriver foreningen blandt andet.

Traditionelt er specialmediernes reaktion på konjunkturer let forsinket sammenlignet med andre mediegrupper, men nu er der altså ingen vej uden om.

Navnlig stillingsannoncerne er blevet færre, mens tekstsideannoncer lider under annoncørernes forsigtighed i den aktuelle lavkonjunktur.

”Der bliver ikke lavet mange langvarige aftaler og bladenes annoncesider skal derfor fyldes nummer for nummer. Fra den positive side tæller, at der hos annoncørerne primært er fokus på målrettet og direkte salgsrelateret indsats, hvor nichemedier fylder forholdsvis meget,” lyder det fra Danske Specialmedier.

- ZD

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også