Bureaugiganters omsætning daler

Kvartalsregnskabet fra Omnicom viser et stort fald i den globale omsætning, og tendenserne er ligeledes negative hos de øvrige bureaugrupper.
MediaWatch

Omnicom, der er verdens næststørste bureaugruppe, har på globalt plan oplevet et fald på 14 pct. i omsætningen for 1. kvartal.

Faldet svarer til 2,5 milliarder.

Dermed er Omnicom den bureaugruppe, der er gået mest tilbage i de første måneder af 2009.

Kvartalsregnskabet fra verdens største bureaugruppe, WPP Group, viser således kun et fald på 5,8 pct., mens IPG, der også er et af de største bureauer, har oplevet et fald på 10,8 pct.

Omnicoms omsætning i 1. kvartal landede på ca. 15,5 mia. kr. Overskuddet faldt med mere end 20 pct. til ca. 940 mio. kr.

WPP har ikke offentliggjort tal for overskud, men konstaterer at man har klaret sig bedre end budgetteret, hvilket dog er dårligere end sidste år. WPP nævner Danmark som et af de lande, der er markant ramt.

Hos IPG gik det specielt galt i England, hvor omsætningen faldt med hele 23,9 pct, skriver bureaubiz.dk.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også