Discovery Channel satser på sommer
Tv-kanalerne gasser normalt ned om sommeren, fordi seerne er væk, og annoncørne ikke vil investere. Discovery Channel har valgt en anden strategi i år.
Discovery søger at fastholde den fremgang i mågruppen, som kanalen nyder i disse måneder.
Det skal ske med et sommerprogram med premiereprogrammer og håndplukkede specials. F.eks. egenproduktionen Livsfarlig Fangst samt de populære Mythbusters-drenge Adam og Jamie, som de store trækplastre.
I de første 16 uger af 2009 oplevede Discovery Channel en god vækst blandt unge mænd i alderen 25-39 år. Senest i uge 15 slog kanalen egne rekorder med den højeste ugentlige share siden april 2007. Discovery placerer sig som den sjette største kommercielle tv-kanal i Danmark.
Set over længere tid er Discovery Channels seertal steget med 65 proecnt fra 2008 til 2009 i kanalens kernemålgruppe mænd 25-39, idet den gennemsnitlige daglige rating er steget fra 0,29 procent til 0,48 procent. Kanalen var særlig attraktiv for de unge mænd i påsken, hvor den gennemsnitlige rating var på 0,53 procent.