Discovery Channel satser på sommer

Discovery Channel slækker ikke på programlægningen og vil presse konkurrenterne i målgruppen hen over sommeren
MediaWatch

Tv-kanalerne gasser normalt ned om sommeren, fordi seerne er væk, og annoncørne ikke vil investere. Discovery Channel har valgt en anden strategi i år.

Discovery søger at fastholde den fremgang i mågruppen, som kanalen nyder i disse måneder.

Det skal ske med et sommerprogram med premiereprogrammer og håndplukkede specials. F.eks. egenproduktionen Livsfarlig Fangst samt de populære Mythbusters-drenge Adam og Jamie, som de store trækplastre.

I de første 16 uger af 2009 oplevede Discovery Channel en god vækst blandt unge mænd i alderen 25-39 år. Senest i uge 15 slog kanalen egne rekorder  med den højeste ugentlige share siden april 2007. Discovery placerer sig som den sjette største kommercielle tv-kanal i Danmark.

Set over længere tid er Discovery Channels seertal steget med 65 proecnt fra 2008 til 2009 i kanalens kernemålgruppe mænd 25-39, idet den gennemsnitlige daglige rating er steget fra 0,29 procent til 0,48 procent. Kanalen var særlig attraktiv for de unge mænd i påsken, hvor den gennemsnitlige rating var på 0,53 procent.

 


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også