Metro lancerer klima-kampagne

Metro International vil bruge sin globale rækkevidde til at gøre verden grønnere.

Under mottoet 'Go Green With Metro' slår Metro International i dag et slag for miljøet og den grønne tankegang.

I 18 forskellige lande er udgives en samlet, ugentligt klima-sektion - på grønt papir  - med fokus på blandt andet grøn mode, grønne investeringer og grønne tips til, hvordan læsere fra hele kloden kan hjælpe klimaet. 

Kampagnen “Go Green with Metro” vil opfordre Metros 18 millioner læsere til at slukke lyset, spare på vandet samt på andre måder hjælpe klimaet – og er en af de største satsninger nogensinde i aviskoncernen Metro, fortæller Per Mikael Jensen, præsident for Metro International:

“Det er vores pligt – og vores privilegium – at fortælle om de vigtige ting i verden og klima er i høj grad en af dem. Den ugentlige sektion vil sammen med hele kampagnen sætte fokus på klima-emner overfor vores mange læsere og de 1.500 medarbejdere i de 17 Metro-lande, så det skal nok få stor indflydelse,” siger han i en pressemeddelelse.

Hvad den internationale aviskoncern selv gør for at tjene den miljøvenlige sag som repræsentant for en branche, der er storforbruger af papir og dermed skov, melder historien og kampagnen dog ikke et ord om.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også