Metro får international pris

Midt i krisen, der også har ramt Metro International hårdt, har aviskoncernen fået et ærefuldt klap på skulderen.

Det skete, da aviskoncernen vandt prisen som 'Newspaper of the Year 2009' ved mediefestivavlen "Festival of Media Awards" i Valencia i Spanien, hvor Metro International for få måneder siden lagde deres udgave af Metro ned på grund af den kritiske økonomiske situation.

Financial Times, Wall Street Journal og New York Times var også blandt kandidaterne til prisen, 'Newspaper of the Year 2009', som altså gik til Metro International.

"På vegne af vores fantastiske medarbejdere, er jeg meget stolt af, at Metro er blevet vist den her ære af nogle af de mest indflydelsesrige og respekterede mennesker i den globale medieindustri. Metro lever højt på at skabe nye, effektive og innovative annoncemuligheder samtidig med at sikre den højst mulige redaktionelle standard. Den her pris bekræfter os i, at Metro er godt positioneret til fortsat at imødekomme behovene hos vores loyale læsere og annoncører i det 21. århundrede. I de her "tough" økonomiske tider, tror jeg, det er grunden til at Metro fortsat vinder læsere og annoncører globalt," siger den danske topchef hos Metro International Per Mikael Jensen i en pressemeddelse.

Festival of Media er verdens første af sin slags med fokus på kreativitet og innovation i mediebranchen.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også