TV 2: Spil-udspil stort plus

TV 2 står til den måske største gevinst, når skatteministeriet fører sine planer om en liberalisering af spilmarkedet ud i livet.
Louise Reseke

Timingen kunne stort set ikke være bedre for TV 2. I et krantende reklamemarked vil en liberalisering af spilmarkedet kunne give TV 2 den måske største gevinst.

For mens konkurrenterne fra MTG og SBS og dagbladene B.T. og Ekstra Bladet igennem flere år allerede har høstet anoncekronerne fra de udenlandske bookmakere, har statsejede TV 2 klogeligt holdt nallerne væk.

"Vi ser det som et stort plus for TV 2, hvis spilmarkedet bliver liberaliseret. Det vil få stor betydning, fordi det er en ny indtægtkilde, vi kan få adgang til, og fordi det er gode annoncer, der er forbundet med sport, aktivitet og underholdning og derfor ligger godt til os. Det vil bestemt være noget, vi vil satse på både på tv og på nettet," siger TV 2's administrerende direktør Merete Eldrup, der også ser det som en mulighed for at få mere lige konkurrencevilkår på det kommercielle tv-marked.

"Det er reklameindtægter, som vores konkurrenter længe har haft, fordi de sender fra London - lige som mange dagblade har bragt annoncerne. Det er sådan set kun os, der ikke har rørt dem, eftersom vi godt ved, hvem vores ejere er," siger Merete Eldrup, der ikke vil sætte tal på, hvor stor en ekstra indtjening, en liberalisering kan betyde.

"Lad os lige se, hvor hurtigt det går politisk. Men vi har pladsen og mulighederne, og når vi ved lidt mere, så går vi i gang med at se på, hvad vi kan gøre for at få del i de indtægter, og hvordan vi kan få det til at spille sammen med Sporten, osv.," siger Merete Eldrup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også