Nyhedssites lever højt på Obama

Amerikanske nyhedshjemmesider skummer stadigvæk fløden af præsidentvalget i november.
MediaWatch

Det er ikke USA’s nye præsident, der har grund til at juble oven på efterårets præsidentvalg.

Valgkampen mellem Barack Obama og hans republikanske modkandidat John MacCain var et tilløbsstykke uden lige for de amerikanske nyhedsmedier, og navnlig på internettet nyder man fortsat godt af interessen.

Valget fik nemlig i den grad amerikanerne til computeren, og på trods af finanskrise og en generel afmatning har de største amerikanske nyhedshjemmesider kun oplevet beskedne fald i antallet af brugere. Det rapporterer MediaWeek på baggrund af tal fra analysevirksomheden Nielsen.

”Vi har set det før. Oven på en så stor begivenhed går det efterfølgende dyk ikke så dybt som før begivenheden. Folk bliver eksponeret og ændrer deres adfærd. Der er noget, som sidder fast,” siger Chuck Schilling, der er researchchef i Nielsen Online, til MediaWeek.com.

De største amerikanske nyhedssider var i marts MSNBC.com med 39,9 millioner unikke brugere, CNN.com med 38,7 millioner og Yahoo News med 37,9 millioner af slagsen.

- ZD

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også