Femina i offensiv mod Alt
For en måned siden hvæssede de to magasindirektør Pernille Aalund og Kjeld Lucas, fra henholdsvis Aller og Egmont, kløer mod hinanden i forhold til den svindende oplagsforskel mellem Femina og Alt for Damerne.
Pernille Aalund proklamerede dengang, at Femina var klar til at tage kampen op med Alt for Damernes oplagsafstand. Det sker nu med en kampagne udviklet af Saatchi & Saatchi, som netop nu kører på TV, print og outdoor.
Under sloganet Femina – til alle de kvinder du er, vil ugebladet udnytte det øgede fokus på kerneværdier, afledt af finanskrisen, fortæller Pernille Aalund.
”Indenfor det sidste halve år har vi moderniseret bladet væsentligt, men derudover har vi ikke været gode nok til at flage for vores produkt, og dér har krisen været et vink med en vognstang. Nu kan vi udnytte de værdier som hele tiden har ligget i bladet,” siger Pernille Aalund, som efterhånden ved at være træt af at ligge i hælene på Alt for Damerne, og derfor håber, at kampagnen vil gøre Femina til de danske kvinders foretrukne ugeblad.
”Det er en naturlig ambition at ville være de største, og det ville da være dumt af mig ikke at være aggressiv lige nu,” siger hun.