Aviskrisen bliver endnu værre

Ifølge New York Times kan mediebranchen se frem til, at annoncemarkedet går yderligere 30 procent tilbage.
MediaWatch

Mediebranchen har de første måneder af 2009 været præget af fyringer og avislukninger.

Men det er kun toppen af isbjerget.

New York Times forudser nemlig, at annoncemarkedet vil gå yderligere 30 procent tilbage, hvilket vil presse medievirksomhederne yderligere på økonomien.

"Selv de mest pessimistiske forudsigelser har ikke været nok sortsynede," skriver avisen, der refererer til de seneste meldinger fra medieanalytikere og branchens egen top.

"Det her er langt værre, end nogen af os nogensinde har set," udtaler en anonym adm. direktør for et af de største avishuse til avisen.

For nyligt kom det frem, da Sun-Times Media Group gik i betalingsstandsning, at dagbladskoncernen - som blandt andet udgiver The Chicago Sun-Times - havde budgetteret med en annoncenedgang på 18 procent for hele 2009, men allerede nu har ændret det til 30 procent, skriver Journalisten.dk.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også