Telia anser ikke kabel-tv som et kerneområde og er nu klar til at skille sig af med Stofa A/S.
Stofa A/S har rundet en milliard kroner i omsætning. Alligevel forbereder telegiganten Telia sig nu på at sælge kabeltv-selskabet.
Selv om omsætningen steg, så faldt indtjeningen i 2008, og det er især udviklingsomkostningerne til den digitale platform Zaptor, der har trukket regnskabet ned og sat tankerne om et Stofa-salg i gang.
"Vores resultat i 2008 er klart påvirket af, at vi har brugt store ressourcer på udviklingen af Zaptor samt net-kvalitet, hvilket vi også vil bruge en del kræfter og midler på i 2009, hvor Zaptor Version 2 kommer på markedet," siger Telia-direktør Ole Simonsen.
Børsen skriver, at Teliasonera har nedgraderet Stofa fra at være en del af hovedkoncernens bredbåndsforretning til nu blot at blive rubriceret under 'andre aktiviteter'.
Og det kan ifølge analytikere fra Børsen kun betyde, at Stofa skal sælges fra.
- Newspaq