A-pressen og Freeways samarbejde om et online medie om almindelige menneskers liv lyder lidt gammeldags, men er rigtig set, spår Kim Minke.
Per Fanefjord Laursen
Ved første øjekast kan det nye redaktionelle udgangspunkt i Avisen.dk synes lidt gammeldags, for almindelige mennesker lader sig ikke skarpt opdele i livsstil, fritidsinteresser og politiske interesser i dag.
Dernæst kan det hævdes, at MetroXpress og 24timer i høj grad henvender til almindelige mennesker.
Men lektor Kim Minke, Journalisthøjskolen, kan alligevel godt se potentialet i 'Avisen.dk', hvis det moderniseres.
"Det er ikke dumt tænkt, siger han.
Kim Minke tror, at især parløbet med Freeway er helt rigtig set.
"Freeways internetsites kan sikre trafik og en nutidig tilgang til målgrupperne. Jeg tror at valget af Freeway som partner er klogt, men også nødvendigt for at ramme en mere moderne tilgang til almindelige menneskers liv."
Han ser projektet ligge i naturlig forlængelse af A-pressens ønske om at få sine penge ud og arbejde, som man har gjort med andre projekter, hvor målet ikke nødvendigvis er store overskud, mens snarere et ønske om at være til stede og bidrage til at sætte agendaen.
Der findes både et redaktionelt og annoncegrundlag, som ikke betjenes i dag, vurderer han.
"Der er faktisk en skævhed i de store dagblade, hvor man taler meget til de veluddannede, karriereinteresserede og velhavende. Og på annoncesiden afspejler alle livsstilstillæg fra morgenaviserne og andre steder et luksusforbrug, men der findes jo et meget stort økonomisk liv blandt almindelige mennesker, der ikke er til mærkevarer og designervandhaner i køkkenet, osv."
Del artikel
Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.
Annoncører i Orchestras fællesindkøb får snart et nyt værktøj, der skal give bedre overblik, hvordan værdien af forskellige former for annoncering er fordelt.
Topchef i den norske mediekoncern er ikke glad for bundle-tilgangen. En platformstilgang, der imiterer konkurrenterne i Silicon Valley, er nøglen til mediers overlevelse i en digital æra, mener han.
Hun har varetaget koncernens eksterne pressearbejde og arbejdet med intern kommunikation. Efter sommerferien skifter hun til en stilling hos musical-producent.
For sjette år i træk kunne Bauer Media sidste år præsentere et overskud på over 40 mio. kr. Direktør ryster ikke på hånden med digitale investeringer, selvom væksten her går langsommere end ventet.