Plads til medie for almindelig mennesker

A-pressen og Freeways samarbejde om et online medie om almindelige menneskers liv lyder lidt gammeldags, men er rigtig set, spår Kim Minke.
Per Fanefjord Laursen

Ved første øjekast kan det nye redaktionelle udgangspunkt i Avisen.dk synes lidt gammeldags, for almindelige mennesker lader sig ikke skarpt opdele i livsstil, fritidsinteresser og politiske interesser i dag.

Dernæst kan det hævdes, at MetroXpress og 24timer i høj grad henvender til almindelige mennesker.

Men lektor Kim Minke, Journalisthøjskolen, kan alligevel godt se potentialet i 'Avisen.dk', hvis det moderniseres.

"Det er ikke dumt tænkt, siger han.

Kim Minke tror, at især parløbet med Freeway er helt rigtig set.

"Freeways internetsites kan sikre trafik og en nutidig tilgang til målgrupperne. Jeg tror at valget af Freeway som partner er klogt, men også nødvendigt for at ramme en mere moderne tilgang til almindelige menneskers liv."

Han ser projektet ligge i naturlig forlængelse af A-pressens ønske om at få sine penge ud og arbejde, som man har gjort med andre projekter, hvor målet ikke nødvendigvis er store overskud, mens snarere et ønske om at være til stede og bidrage til at sætte agendaen.

Der findes både et redaktionelt og annoncegrundlag, som ikke betjenes i dag, vurderer han.

"Der er faktisk en skævhed i de store dagblade, hvor man taler meget til de veluddannede, karriereinteresserede og velhavende. Og på annoncesiden afspejler alle livsstilstillæg fra morgenaviserne og andre steder et luksusforbrug, men der findes jo et meget stort økonomisk liv blandt almindelige mennesker, der ikke er til mærkevarer og designervandhaner i køkkenet, osv."
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også