Google fyrer 200 salgs- og marketingfolk

Ikke engang mægtige Google går fri af den økonomiske krise. Giganten barberer nu 200 stillinger væk i sine salgs- og marketingfunktioner.
Zandra Damsgaard

En eksplosiv vækst er nærmest dømt til at give vokseværk, og det er angivelig det, der har ramt Google.

I kombination med en global økonomisk krise får det nu søgemaskinegiganten til på globalt plan at skære knap 200 stillinger inden for salg og marketing bort.

”Når virksomheder vokser så hurtigt, er det næsten umuligt at gøre alting rigtigt – og det har vi sandelig heller ikke gjort,” skriver Omid Kordestani, der er chef for Googles globale salg og forretningsudvikling, i virksomhedens officielle blog.

Han henviser til det faktum, at væksten har betydet overlap og dermed dobbeltarbejde, ineffektivitet og en mere kompliceret beslutningsproces. Samtidig, indrømmer ham, har de gode tider betydet overinvestering i en række områder.

Alt i alt betyder det, at Google er nødt til at foretage en restrukturering for at forbedre sin forretningsmæssige effektivitet.

”At foretage denne slags ændringer er aldrig let – og vi ved, at recessionen gør tidspunktet endnu mere svært for de berørte ’Googlers’,” skriver Omid Kordestani.

Af samme grund vil virksomheden forsøge at gøre afskeden så smertefri som muligt for de berørte, blandt andet ved at give ”hver enkelt tid til at prøve at finde en ny stilling hos Google”, lyder det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også