Søndagsavisen satser på niche-jobsites

Søndagsavisen og Ofir står bag tre nye jobsites, som skal henvende sig målrettet og gøre brug af af web 2.0.
Michelle From Hoxer

I en tid hvor store fyringsrunder dagligt er på nyhedsmenuen, kan det nok vække undring, at det nyoprettede Kandidathuset, der er navnet på Søndagsavisens og Ofirs nye, samlede salgsafdeling,  nu vælger at lancere tre nye sites til henholdsvis økonomi-, pleje- og salgsbranchen.

Men adm. dir. for Ofir og Kandidathuset, Carsten Rysgaard, ser ikke den nuværende situation som en stopklods, og efter afskedigelser i egne rækker er virksomheden nu klar til at sætte alle sejl ind:

”Vores holdning er at ligegyldig hvordan jobmarkedet gebærder sig, så er der er behov for gode sites. Det er en investering i fremtiden, og det føles faktisk rart at være kommet hertil, hvor vi nu kan se frem.”

De tre sites vil blive placeret under Ofirs generelle jobdatabase, som i løbet af foråret også vil gennemgå en forandring. De tre sider vil ikke være ens i hverken design eller funktionalitet, fordi hver enkelt gruppe skal tilbydes et skræddersyet produkt.

Som eksempel nævner Carsten Rysgaard, at det for økonomifolket kan være relevant at vide, noget om transportmuligheder, mens det måske er irrelevant for mange sælgere.

Flere funktioner
”Vi oplever absolut stor interesse fra vores eksisterende og potentielle kunder. Jobmarkedet er jo et område, hvor der hverken hos os eller konkurrenterne har været stor konkurrence,” siger Carsten Rysgaard og fortæller, at de nye sites også kommer til at indeholde billeder af arbejdspladserne samt en udvidet kortfunktion.

Siderne kommer også til at indeholde en udvidet jobstatistik, så for eksempel sælgere på den baggrund kan træffe fremtidige karrierevalg ud fra markedets behov.

”Alt i alt gør det, at brugeroplevelsen bliver markant bedre, og det er universelt uanset konkjunkturerne i markedet,” siger direktøren.

Carsten Rysgaard kan endnu ikke afsløre, hvordan de nye sites er flyveklar, men han tør godt love, at det bliver i løbet af foråret. Direktøren håber på en penetration på 50 pct. af de jobsøgende inden for de specifikke felter.

De kategorier som ikke lægger under områderne økonomi, salg og pleje vil fortsat være at finde under Ofirs bredere jobdatabase.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også