The Economist i medvind

Magasinerne The Economist, Elle og Women's Health indtager Top 10 over internationale magasinsuccesser.
MediaWatch

Mens tre Benjamin-magasiner må dreje nøglen om, er det ikke hele magasinbranchen, der klarer sig dårligt.

Finanskrisen presser annoncemarkedet hårdt. Og dog. Selv om Arena, FHM og Cosmopolitan i Danmark har fået dødsstødet, er der faktisk flere magasiner, der klarer sig mere end udmærket gennem krisen. Det viser en opgørelse, som Mediaweek har lavet.

Helt i toppen ligger 'The Economist', der nyder godt af tumulten på finansmarkederne. Bladets annonceomsætning steg sidste år med 131,5 millioner dollars, hvilket svarer til en stigning på 25,5 procent. I takt hermed steg antallet af annoncesider med 4,4 procent til 2.468, og oplaget hos det prominente britiske magasin steg med hele 9,2 procent til 786.977 læsere.

Trods færre penge mellem folks hænder går mode og sundhed åbenbart aldrig af mode.

Modemagasinet Elle indtager listens andenplads med en øget annonceomsætning i 2008 på 11,2 procent og en stigning i oplaget på 6,6 procent til 1.124.674.

Fremgangen for Women's Health er også iøjnefaldende. Annonceomsætningen steg med 60,7 procent til 79,3 millioner dollars, og bladet suger læsere til sig. I 2008 steg oplaget med hele 31,8 procent til1.196.898 læsere.

Men's Health, People og Family Circle er andre navne på toplisten.

Se hele oversigten på http://www.mediaweek.com/mw/content_display/special-reports/magazine-hot...

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også