Web-tv er en god forretning

Web-tv går en lys fremtid i møde. Det mener direktøren bag net-tv-tjenesten Joost, Henrik Werdelin.
MediaWatch

Flere og flere ser web-tv, og det gør tv på nettet til et medie i vækst.

Annoncørernes interesse er også stigende, og dermed er web-tv ved at være modent. Det mener den kreative direktør i web-tv-tjenesten Joost, Henrik Werdelin.

"Det er ligesom med jongløren - alle tallerkenerne spinner efterhånden. Om to år har vi mere indhold, er i flere lande, har flere funktioner og er en sund forretning," siger Henrik Werdelin til Berlingske Business.

Det er folkene bag det succesfulde Skype, Janus Friis og Niklas Zeenstöm, der står bag Joost, som alene i januar har vist 820.000 timers tv og video.

Joost hverver især seere via Facebook og Apples iPhone. Det var nemlig Joost, der var hurtigst på aftrækkeren til at levere et program til iPhone, så tv-tjenesten kunne bruges der.

Der er dog stadig et par udfordringer forude for web-tv.

"Det svære på nettet er, at få folk til at se det indhold, som de ikke ved, at de gerne vil se. Når man først sætter sig foran fjernsynet, er det fordi, man vil se tv, og så zapper man rundt. På nettet laver man alle mulige andre ting end at se fjernsyn," siger Henrik Werdelin.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også