Nye banner-formater fra FDIM

FDIM er nu klar med opdaterede formater og anbefalinger for bannerannoncer. De opdaterede formater inkluderer bl.a. en række nye formater samt opdatering af regler for loops, animationer og brug af lyd og video i bannere, m.m.Formålet med branchestandarder for bannerformater er, at det giver annoncørerne og bureauerne mulighed for at udvikle kreativt materiale i enkelte formater, som så kan bruges på flere sites.

FDIM er nu klar med opdaterede formater og anbefalinger for bannerannoncer. De opdaterede formater inkluderer bl.a. en række nye formater samt opdatering af regler for loops, animationer og brug af lyd og video i bannere, m.m.

Formålet med branchestandarder for bannerformater er, at det giver annoncørerne og bureauerne mulighed for at udvikle kreativt materiale i enkelte formater, som så kan bruges på flere sites.

Ud over selve bannerformaterne har FDIM også en række anbefalinger til brugen af bannere på medierne. Eksempelvis anbefaler FDIM, at et banner ikke looper mere end tre gange, og at alle bannere med lyd og video kun starter ved brugeraktivering og stopper så snart musen fjernes fra banneret.

De nye formater og anbefalinger er blevet til på baggrund af den undersøgelse FDIM gennemførte blandt alle medlemmer for kort tid siden. Undersøgelsen blev sat i værk af en arbejdsgruppe med deltagere fra Eniro, Jubii, Berlingske og Emediate samt FDIMs sekretariat.

- MediaWatch
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også