Go' morgen Danmark i fremgang

TV 2 's morgen-tv får stadigt flere seere. Især mændene ser TV 2 til morgenmaden.
MediaWatch

Stadig flere danskere starter dagen i selskab med 'Go' morgen Danmark'.

Det viser tal fra de første to og en halv måned af 2009, hvor det nye 'Go' morgen Danmark' har været i luften. Her har TV 2 fået væsentligt flere morgenseere end i samme periode i 2008.

Mellem klokken 7.00 - 09.15, hvor TV 2 både i 2008 og 2009 sendte førstegangsudsendelser af 'Go' morgen Danmark', har programmet øget antallet af seere med næsten 20 pct. fra gennemsnitligt 170.000 seere i 2008 til lidt flere end 200.000 seere i 2009.

Hos TV 2 er man naturligvis begejstrede:

"Fremgangen er kommet væsentligt hurtigere, end vi havde turdet håbe på, og vi glade for, at vi nu kan give endnu flere danskere en begyndelse på dagen, som er både informativ, inspirerende, tankevækkende og underholdende," siger TV 2s programchef, Keld Reinicke.

Det nye 'Go' morgen Danmark' har også fået flere yngre voksne seere, og tv-stationen kan ligeledes glæde sig over, at flere mænd end tidligere tænder for TV 2, når de står op om morgenen.

Torsdag den 5. marts i år nåede et af TV 2's morgenprogrammer op på at have 300.000 seere. Man skal helt tilbage til nogle februardage i 2007, hvor der var vinterstorm, for at finde et så højt seertal til en morgenudsendelse på TV 2.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også