E-readers i fremgang

Senest har den amerikanske avis- og magasinproducent Hearst, der bl.a. står bag magasinsuccessen "O" meldt sig på e-reader-banen.
MediaWatch

E-readeren øger sin popularitet på grund af skærmteknologi og en læseoplevelse, der kan måle sig med aviser og bøger og står foran et folkeligt gennembrud, hvis man skal tro bloggeren Sten Løck på business.dk.

Mens Amazon har haft pæn succes med deres e-reader Kindle 1 og Kindle 2, så er det bemærkelsesværdigt, at en af de største amerikanske mediekoncerner, Hearst, i slutningen af februar meldte, at de også vil ind på markedet og lancerer e-readers.

Hearst er en af de store spillere på printmarkedet i USA og ejer og medejer af omkring 16 dagblade og 49 ugeaviser og flere hundrede magasiner, heriblandt Oprah Winfrey's "O" og Cosmopolitian.

Den digitale læsemaskine har særlig særlig skærmteknologi og lang levetid for batteriet.

Det europæiske marked har indtil videre været tilbageholdende med e-readere, mens det går bedre på den anden side af atlanten.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også