JP/Politiken taber 25 mio. kr. på biler og huse

JP/Politikens hus er ikke lykkedes med satsningen på Bilzonen.dk og Boligtorvet.dk - de to portaler har kostet 25 mio. kr.
MediaWatch

Hvad der ellers skulle have været en ny guldgrube for JP/Politikens Hus, er foreløbig endt mere som tilsætning end nye indtægtskilder. De to portaler Bilzonen.dk og Boligtorvet.dk har nemlig langt fra genereret den forretning, man havde håbet på.

"Jeg er bestemt ikke tilfreds med resultaterne hos Boligtorvet og Bilzonen. Men på nogle områder går det langsommere med at etablere markedspladser, end vi havde ventet," siger adm. dir. Lars Munch til Børsen.

JP/Politiken købte tilbage i 2007 de to netmarkedspladser, og håbede, de ville opnå samme store succes som konkurrenterne Bilbasen.dk, der i dag ejes af Ebay og har tre gange så mange brugere samt Boligsiden.dk.

Samlet har JP/Politiken tabt 25 mio. kr. på Bilzonen.dk og Boligtorvet.dk. JP/Politiken er dog ikke ene om at tage tabet - Bilzonen.dk ejes i samarbejde med Berlingske Media og TV 2, mens Boligtorvet.dk dog er ejet 100 procent af koncernen.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også