Storannoncører holder ved

TDC's 'HomeTrio' var den mest annoncerede kampagne i februar.
Ole Enggaard

TDC mere end fordoblede sin medieinvestering i februar i forhold til sidste år og endte i den måned som landets suverænt største annoncør, viser nyeste tal fra Gallup Adfact. Produktet var HomeTrio, hvor telekoncernen har samlet tv, bredbånd og telefoni i én pakke.

TDC har annonceret i hele paletten af medieplatforme, TV, dagblade, outdoor, online og i husstandsomdelte kuverter.

På andenpladsen lå usædvanligt et medie, nemlig TV3. Sammenlagt er investeringerne blandt top 10 annoncørerne i februar steget med en 37 procent, i forhold til samme måned i 2008. Det er dermed ikke blandt landets største annoncører tilbageholdenhed skal findes.

Advertiser Top10 februar 2009 - i parentes ses bruttoomsætningen for februar 2008

1. TDC 22.958.060  (9.734.821)
2. TV3 11.928.318  (4.728.283)
3. DANSKE SPIL 11.265.149  (16.511.996)
4. SAS 10.685.304   (3.791.612)
5. L'OREAL 10.322.132   (8.938.425)
6. CARLSBERG 9.638.046   (6.566.624)
7. NYKREDIT 9.122.758   (7.120.748)
8. TELIA 9.066.393   (14.450.174)
9. UNIVERSAL MUSIC 9.043.914   (3.428.790)
10. DSB 8.659.754   (6.412.665)

Kilde: Gallup Adfact registrerer annoncørernes bruttoomsætningen i forhold mediernes individuelle prislister. Omsætningen er inklusiv rabatter og provisioner.Seertal er beregnet af Mediaedge:cia på baggrund af tal fra Gallup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også