USA: 3 års nedtur i annoncebranchen

Ny rapport tegner et dystert billede for de kommende år på det amerikanske annoncemarked.
MediaWatch

Der vil ikke være feststemning i annoncemarkedet de næste tre år, hvis man skal tro forudsigelserne i en ny rapport, Jack Myers Media Business Report.

I rapporten forudser man, at annoncemarkedet i USA vil falde med 12 procent i år og med syv procent i 2010, skriver hollywoodreporter.com. Sidste år faldt annoncemarkedet med 4,2 procent.

Annoncerne falder især i avisbranchen og på lokalt og nationalt kabel-tv.

Nogle steder går det dog stadig godt for annoncerne. Det er især inden for videospil, biografer og onlinereklamer, hvilket især handler om onlinevideo og sociale netværk som for eksempel Facebook.

Jack Myers Media Business Report bygger blandt andet på et studie af udviklingen hos top 100 af USA' reklamebureauer.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også