Seminar: Hold onlinekursen i 2009

Seminar i næste uge tilbyder annoncører hurtige tips til, hvordan man holder den digitale kurs i 2009, og det falder tilsyneladende på et tørt sted.
Zandra Damsgaard

Danske annoncører har svært ved at finde den rette formel for det digitale markedsføringsår 2009 og gør i øjeblikket, hvad de kan for at blive klogere, inden det er for sent.

Det mener stifter og direktør Nicolai Hæggelin fra kursus- og rådgivningsvirksomheden Poets and Plumbers, som ser tendensen komme til udtryk på deltagerlisten til næste uges halvdagsseminar med den løfterige titel ”Få succes i 2009”.

Ni ud af ti af de tilmeldte er nemlig direkte annoncører, og det er atypisk, fortæller Nicolai Hæggelin:

”Det er tit svært at få annoncørerne til at komme til denne type arrangement, fordi de fleste af dem har et mediebureau til at klare tingene for sig. Men vi har en rigtigt spændende deltagerliste med chefer fra store danske banker, tele- og energiselskaber, altså nogle tunge aktører.”

Brug for retningslinjer
Seminarets program byder på fem indlæg, hvoraf de to er fra store annoncører, nemlig MyTravel og CBB Mobil. De tre øvrige giver tips inden for henholdsvis digital eksekvering, salg på nettet og performancebaseret salg og marketing.

Bort set fra digital annoncering via blandt andre MediaWatch og i annoncørernes egen baggård hos Dansk Annoncørforening ser Nicolai Hæggelin en bestemt forklaring på den store annoncørinteresse for arrangementet.

”Mange annoncører sidder med nogle grundige overvejelser om, hvad de skal gøre i år. Tør man satse på noget nyt? Hvad hvis det går galt? Tænk hvis budgettet bliver skåret? Der er simpelthen brug for nogle retningslinjer,” siger han.

Det er ikke for sent
Det hele kommer til at foregå på blot tre timer, for – som Nicolai Hæggelin siger – tid er en knap faktor i øjeblikket:

”Mange har ikke fået skåret i budgettet endnu, så der er stadig en masse, man kan gøre. Hvis man til gengæld kommer skævt ind på året, vil nogen nok begynde at skære for at holde bundlinjen. Og dem, der kommer bagud på salg og marketing i de første tre måneder, får en udfordring.”

Hidtil har lidt flere end 160 tilmeldt sig arrangementet, og Nicolai Hæggelin håber på at nå 200 tilhørere i Gentofte Kino tirsdag den 10. marts.

Det koster 250 kr. ekskl. moms at ”Få succes i 2009”, og deltagelsen inkluderer seks ugers gratis abonnement på MediaWatch. Tilmelding skal ske via Poets and Plumbers.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også