Blodrødt regnskab fra Schibsted

Den norske mediegigant har et underskud på 684 mio. norske kroner.
MediaWatch

I dag vil man i Norge tale om, at mediekoncernen Schibsted bløder. Underskuddet, der blev præsenteret fredag morgen, viser blodrøde tal på bundlinjen.

Underskuddet for 2008 ligger på 684 mio. norske kroner svarende til omkring 580 mio. danske kroner.

Det står ifølge kampanje.com i markant modsætning til resultatet for 2007, hvor koncernchefen Kjell Aamot kunne præsenteret et overskud på over en milliard norske kroner.

"Øget arbejdsløshed og et svagt ejendomsmarkedet som følge af finanskrisen er gået over i en realøkonomisk nedgangsperiode, der har ført til betydelige fald i rubrikmarkeder på papir på alle Schibsteds markeder. Også rubrikannoncer på internettet er ramt," skriver selskabet i en børnsmelding.

Det er de store nedskrivninger i Schibsted i de sidste tre måneder af 2008, der især sender Schibsted-konsernen i minus. Der er tale om nedskrivninger på hele 1,542 mia. kroner.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også