Digitale medier står for IDG's annonceindtægter

IDG, der ejer Computerworld Online, har hovedparten af sine indtægter fra online-annoncering.Over halvdelen af annonceindtægterne hos Computerworld Onlines moderselskab, IDG, kommer nu fra online-annoncering."Computerworld Online udgør en væsentlig del af vores samlede omsætning, og hvis du kigger på IDG's samlede annonceomsætning, så udgør indtægterne fra de digitale medier nu mere end 65 procent," siger Søren Queitsch, administrerende direktør, IDG Danmark til computerworld.dk.
MediaWatch

IDG, der ejer Computerworld Online, har hovedparten af sine indtægter fra online-annoncering.

Over halvdelen af annonceindtægterne hos Computerworld Onlines moderselskab, IDG, kommer nu fra online-annoncering.

"Computerworld Online udgør en væsentlig del af vores samlede omsætning, og hvis du kigger på IDG's samlede annonceomsætning, så udgør indtægterne fra de digitale medier nu mere end 65 procent," siger Søren Queitsch, administrerende direktør, IDG Danmark til computerworld.dk.

Selv om mediemarkedet i øjeblikket er under pres, oplyser IDG at papirudgaven af Computerworld klarer sig indtjeningsmæssigt fornuftigt, mens Computerworld Online i højere grad mærker det aktuelle pres i markedet. Stillingsmediet Jobworld er ligesom forrige år en profitabel godbid i koncernen.

Uddover Computerworld Online og avisen Computerworld omfatter IDG Danmarks forretningsområder:

PC World, Computerworld Events, Jobworld, IDG Direct, IDG Kurser og Eksperten.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også