Mediabureauer lider under krisen
Blot to måneder inde i 2009 er udsigten for omsætningen resten af året dyster for flere mediabureauer. Årsagen er blandt andet, at danske virksomheder ikke bruger så mange penge på annoncer som tidligere, skriver Berlingske Tidende.
Hos landets fire største mediabureauer forventer man en tilbagegang i den samlede omsætning på mere end ti procent i 2009 sammenlignet med 2008. En af dem er OMD Denmark.
"Kunderne har klart været meget mere forsigtige i forhold til at indgå aftaler og binde pengene, fordi man som kunde forventer, at der måske skal skæres yderligere, og så er det ikke rart at have bundet pengene," siger firmaets administrerende direktør, Thomas Bertelsen, til avisen.
Bureauerne er allerede nu igang med at blive mindre afhængige af annoncemarkedet. For eksempel er bureauerne i højere grad begyndt at sprede deres aktiviteter ud på flere forretningsområder som for eksempel konsulentbistand.
- Newspaq