Plummer bliver CBS-professor

DR’s generaldirektør Kenneth Plummer er blevet udnævnt til adjungeret professor ved CBS, hvor han blandt andet skal tilføre forskningen praktisk markedsføringserfaring.
Zandra Damsgaard

Ansatte og studerende ved Copenhagen Business School (CBS) kan godt begynde at vænne sig til at møde Danmarks Radios generaldirektør på gangene.

Kenneth Plummer er nemlig udnævnt til adjungeret professor ved handelshøjskolens Institut for Afsætningsøkonomi og skal i den egenskab både forske og holde forelæsninger.

”Fremover vil Kenneth Plummer deltage i forskningen på CBS og bringe sin erfaring og færdigheder fra markedsføring i en kulturel institution sammen med akademisk forskning i markedsdrevet ledelse,” lyder det i tiltrædelsesskriftet.

Den 47-årige generaldirektør vender således tilbage til sine uddannelsesmæssige rødder – han er nemlig kandidat i strategisk ledelse og markedsføring fra netop CBS, hvor han med begge fødder solidt plantet midt i medieverdenen fremover skal stå som ”garant for relevant og brugbar forskning”.

Fingeren på pulsen
Begrundelsen for udnævnelsen er ifølge CBS blandt andet Kenneth Plummers godt 20 års erfaring inden for såvel ledelse i forskellige markeder og kulturer som for elektroniske medier generelt. Derudover skal generaldirektøren bidrage med en finger på pulsen og en særlig interesse for oplevelsesøkonomi.

Efter sin afgang i 1986 blev Kenneth Plummer produktchef i O. Kavli, og i 1989 blev han marketingchef i Walt Disney Nordic, hvorfra han i 1993 kom til Mattel.

Fra legetøjskoncernen vendte han i 1999 tilbage til filmindustrien i form af Egmont Entertainment, som i 2002 fusionerede med Nordisk Film.

Det var fra stillingen som adm. direktør i Nordisk Film, at han i 2005 blev hentet til Danmarks Radio som afløser for den fyrede Christian S. Nissen. Opgaven med at få den skrantende medievirksomhed på ret køl arbejder Kenneth Plummer som bekendt stadigvæk på.

Den 12. marts holder den nyudklækkede adjungerede professor sin tiltrædelsesforelæsning, hvor han skal tale om markedsorientering i oplevelsesøkonomien.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også