Elle har ikke bidt sig fast hos annoncørerne

Den danske version af det populære modemagasin Elle, har ikke rigtig fundet fodfæste i Danmark. Annoncørerne svigter.
MediaWatch

Da den danske version af modemagasinet Elle blev lanceret i efteråret 2008 skete det lige som finanskrisen rullede ind over verden. Derfor har magasinet ikke rigtig kunne finde fodfæste blandt annoncørerne.

Kim Ponsaing, der er print director i mediebureauet Carat, mener, at det er det mest ubelejlige tidspunkt at magasinet blev lanceret, og derfor mener han, at det er op ad bakke for Elle.

Men den holdning deler Elles chefredaktør, Cecilie Christiansen, ikke. Hun påpeger, at magasinet har et oplag på 30.000 eksemplarer, og det er, hvad man forventede.

"Vi befinder os i en krisetid, men vi klarer os faktisk, som vi havde regnet med," forklarer chefredaktøren til Børsen.

Udover krise på markedet, så er den licens-aftale, som Aller og Elle har lavet, også en sten i skoen på modemagasinets levevilkår.

Licensaftalen betyder nemlig, at Aller ikke kan præsentere Elle som en del af sin annonceportefølje.

Men Ponsaing mener, at det betyder, at annoncørerne svigter Elle. Og han siger, at han ikke bliver overrasket, hvis Aller Press lukker Elle igen.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også