Bureaudirektør til tops i Jubii

GoVirals nordiske direktør ryger til tops hos Jubii, hvor han blandt andet skal pleje annoncørernes interesser.
Zandra Damsgaard

Internetvirksomheden Jubii skal have nyt liv med fokus på værdi for annoncørerne, og manden på opgaven bliver den 37-årige bureauchef Henrik Busch.

Den 7. marts tiltræder han som adm. direktør hos Jubii og lover i den forbindelse en ny model, der belønner annoncørerne kontant alt efter, hvor gode deres kampagner er.

"Det er ikke nogen hemmelighed, at Jubii i Danmark ikke havde meget plads til at manøvrere, da selskabet var en del af Lycos Europe. Nu er vi et selvstændigt selskab, som er i stand til at rykke hurtigt i forhold til markedet," siger Henrik Busch ifølge en pressemeddelelse.

Jubiis hidtidige direktør Peter Lundsgaard er blevet en del af ejerkredsen bag det danske selskab.

Afløseren er fundet
Henrik Busch kommer fra en stilling som nordisk direktør i fremadstormende GoViral, som internationalt har haft stor succes med viral markedsføring blandt andet i form af Quiksilvers prisbelønnede surferfilm.

Tidligere var den nye Jubii-topchef udviklingschef hos mediabureauet Initiative Universal Media (IUM).

GoViral har allerede fundet Henrik Buschs afløser i form af Jacob Lachmann, der har en fortid i blandt andet tyske Ad Pepper og OMD. Han tiltræder den 1. april.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også