Accentics og Standoutmedia går sammen

De to mediebureauer, Accentics og Standoutmedia, er gået sammen i nyt samarbejde de kalder Nordic Media Group. Det har kostet en gruppe investorer 20 mio. kroner at købe svenske Accentics og det danske Standoutmedia, der nu er samlet under navnet Nordic Media Group. Det nye bureau håber at være det førende bureau indenfor digital kommunikation inden udgangen af 2009. "Vi har indledt med at købe os til ledende bureauer i henholdsvis Danmark og Sverige,"siger Klaus Walkusch, der indtil nu var direktør for Accentics. Fremover bliver hans titel Group CEO i Nordic Media Group. "Vi er i dialog med yderligere opkøbsmuligheder, men vi køber ikke noget bare for at få mere omsætning. Der har i de senere år været mange investeringer, som kun er gennemført for at vise høj omsætning uden at der findes indtjening eller synergi," siger Klaus Walkusch, der ikke afviser køb af flere bureauer. I dag har bureauet 20 ansatte, men i løbet af 2009 regner ledelsen med at være oppe på 30. - Newspaq
MediaWatch

De to mediebureauer, Accentics og Standoutmedia, er gået sammen i nyt samarbejde de kalder Nordic Media Group.

Det har kostet en gruppe investorer 20 mio. kroner at købe svenske Accentics og det danske Standoutmedia, der nu er samlet under navnet Nordic Media Group.

Det nye bureau håber at være det førende bureau indenfor digital kommunikation inden udgangen af 2009.

"Vi har indledt med at købe os til ledende bureauer i henholdsvis Danmark og Sverige,"siger Klaus Walkusch, der indtil nu var direktør for Accentics. Fremover bliver hans titel Group CEO i Nordic Media Group.

"Vi er i dialog med yderligere opkøbsmuligheder, men vi køber ikke noget bare for at få mere omsætning. Der har i de senere år været mange investeringer, som kun er gennemført for at vise høj omsætning uden at der findes indtjening eller synergi," siger Klaus Walkusch, der ikke afviser køb af flere bureauer.

I dag har bureauet 20 ansatte, men i løbet af 2009 regner ledelsen med at være oppe på 30.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også