BBC bør optimere radio

BBC kan gøre meget mere for at holde omkostningerne nede på radioshows. Det viser ny rapport. Stram op. Sådan lyder anbefalingerne i ny rapport, der slår fast, at BBC kan gøre meget mere for, at BBC's radioshows bliver billigere at producere. Det skriver The Guardian. Rapporten, der er bestilt af BBC Trust, viser, at BBC, som er Storbritanniens nationale public service-udbyder, har formået at spare penge på visse områder, men ikke har kunnet forklare, hvorfor nogle programmer har været så dyre at producere.
MediaWatch

BBC kan gøre meget mere for at holde omkostningerne nede på radioshows. Det viser ny rapport.

Stram op. Sådan lyder anbefalingerne i ny rapport, der slår fast, at BBC kan gøre meget mere for, at BBC's radioshows bliver billigere at producere. Det skriver The Guardian.

Rapporten, der er bestilt af BBC Trust, viser, at BBC, som er Storbritanniens nationale public service-udbyder, har formået at spare penge på visse områder, men ikke har kunnet forklare, hvorfor nogle programmer har været så dyre at producere.

"BBC har brug for en bedre forståelse for, hvorfor omkostningerne til ens programmer på forskellige radiostationer varirerer så meget, som de gør," siger Tim Burr, der bl.a. står bag reporten, ifølge The Guardian.

BBC's musikdirektør, Tim Davie, vil blive mere opmærksom på forbruget, når nye radioprogrammer skal produceres.

"Der er helt tydeligt muligheder for at gøre mere, og jeg er fast besluttet på at vi bliver mere effektive, samtdig med at vi fastholder programmernes kvalitet," siger han.

Om 12 måneder skal BBC rapportere tilbage til BBC Trust og fremlægge, hvor langt man er nået i forhold til at imødekomme rapportens konklusioner om at mindske omkostningerne til radioproduktionen.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også