Norske Dagbladet hæver prisen
En højere løssalgspris skal betale for svigtende oplag på den norske avis Dagbladet.
Chefredaktør Anne Aasheim siger til Verdens Gang, at den højere pris er helt naturlig.
"Jeg mener, pris og produktudvikling følger hinanden. Vi har lagt en langsigtet strategi. Der bliver ikke store dramatiske ændringer, men jeg mener, vi skal levere et produkt, vi er stolte af," siger hun.
Hun siger desuden til Verdens Gang, at hun i højere grad vil føre avisen tilbage til de traditionelle kerneområder som nyheder, kultur og debat.
Samtidig går det i retning af en sammensmeltning af redaktionerne på papir og internet, siger hun.
Administrerende direktør Tore Stangeby tror ikke, hævelsen af prisen får dramatiske konsekvenser for oplaget.
"Vi har vurderet erfaringer fra tidligere prisstigninger og konstatereret, at det ikke har nogen stor effekt på oplaget. Men vi er alligevel forberedte på, at det vil føre til lavere oplag," siger han.
- Newspaq