Munch tror på gevinst efter aviskrigen

Trods en nedadgående økonomi, tror JP/Politikens administrerende direktør på en gevinst af deres investeringer. Siden 2005 er det gået ned ad bakke for JP/Politiken, selvom mediehuset har stået med de bedste opslags- og læsertal i branchen. Driftsresultatet har forbedret sig, men der forventes nye sparerunder i år på grund af økonomiens nedgang de seneste år.
MediaWatch

Trods en nedadgående økonomi, tror JP/Politikens administrerende direktør på en gevinst af deres investeringer.

Siden 2005 er det gået ned ad bakke for JP/Politiken, selvom mediehuset har stået med de bedste opslags- og læsertal i branchen.

Driftsresultatet har forbedret sig, men der forventes nye sparerunder i år på grund af økonomiens nedgang de seneste år.

Nogen af pengene er blandt andet investeret i gratiskrigen, men den administrerende direktør Lars Munch mener, at det var en god investering.

"Jeg synes stadig det var en klog beslutning at gå ind i gratiskrigen. Hvis vi ikke havde brugt 400 mio. kr. på gratismarkedet, jo, så havde vi haft dem i kassen i dag, men ingen ved, om Nyhedsavisen så havde fået anderledes fodfæste i markedet".

Derudover tilføjer han til Børsen, at han er overbevist om, at de resterende investeringer kan føre til et overskud i 2009 .

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også