Aviser: Vores død er stærkt overdrevet

Flere amerikanske aviser er gået sammen om en kampagne, der skal rokke ved fordomme om, at branchen ligger for døden.
MediaWatch

Over 300 amerikanske aviser, deriblandt The New York Times, bragte mandag en annonce, hvori de pointerede, at der var flere avislæsere dagen efter Super Bowl, end der var seere til kampen.

Med annoncen, kommentarer og en hjemmeside forsøger den amerikanske avisindustri at komme væk fra et image som en gammel dinosaur og i stedet brande sig selv som en vigtig kilde til information og det bedste sted for annoncører med vidt forskellige produkter, skriver Yahoo.com.

Og andre medier er oftest de værste kritikere, siger Donna Barrett, ankerkvinde på kampagnen, der kaldes the Newspaper Project.

"Vi er vores egen værste fjende. Det er som om, der er en regel om, at vi skal slå os selv oven i hovedet," siger hun.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også