Kondolanceartikler mest populære på jv.dk

Omtaler af dødsulykker, hvor læserne kan sende hilsener til de pårørende, var de mest populære artikler i 2008 på JydskeVestkystens netavis. De mest populære artikler på jv.dk er kondolanceartikler, hvor læserne kan sende hilsener til familier og pårørende. "Det viser, hvor utroligt stærkt stof navnestoffet er," siger webansvarlig på jv.dk Peter Gram til Journalisten.dk. JydskeVestkysten lancerede i fredags en samlet navneside på jv.dk. Hvor brugerne har fået flere muligheder for selv at bidrage til navnestoffet. De har stadig mulighed for at skrive kondolencer til pårørende til afdøde, men kan også sende mindeord eller skrive om andre begivenheder. Og siden er allerede meget populær hos læserne. "Vi ved, at mange primært holder avisen for at læse dødsannoncerne. Det slår også igennem på nettet," siger JydskeVestkystens chefredaktør Mikael Kamber. Navnesiden har i gennemsnit haft ca. 6.000 sidehenvisninger per dag, siden den blev lanceret i fredags. Det svarer til en mindre lokalside under jv.dk. Og næste efter forsiden er navnesiden den mest populære side om formiddagen. - Newspaq
MediaWatch

Omtaler af dødsulykker, hvor læserne kan sende hilsener til de pårørende, var de mest populære artikler i 2008 på JydskeVestkystens netavis.

De mest populære artikler på jv.dk er kondolanceartikler, hvor læserne kan sende hilsener til familier og pårørende.

"Det viser, hvor utroligt stærkt stof navnestoffet er," siger webansvarlig på jv.dk Peter Gram til Journalisten.dk.

JydskeVestkysten lancerede i fredags en samlet navneside på jv.dk. Hvor brugerne har fået flere muligheder for selv at bidrage til navnestoffet. De har stadig mulighed for at skrive kondolencer til pårørende til afdøde, men kan også sende mindeord eller skrive om andre begivenheder.

Og siden er allerede meget populær hos læserne.

"Vi ved, at mange primært holder avisen for at læse dødsannoncerne. Det slår også igennem på nettet," siger JydskeVestkystens chefredaktør Mikael Kamber.

Navnesiden har i gennemsnit haft ca. 6.000 sidehenvisninger per dag, siden den blev lanceret i fredags.

Det svarer til en mindre lokalside under jv.dk.

Og næste efter forsiden er navnesiden den mest populære side om formiddagen.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også