Aller vil genbruge redaktionelt stof

Finanskrisen tvinger Aller til at tænke kreativt for at optimere indtjeningen. Når krisen kradser, gælder det om at tænke alternativt. Derfor har økonomisk trængte Aller Press besluttet i stigende grad at genbruge artikler og fotos. "Man kan forestille sig alt. I disse tider ville vi være godt dumme, hvis vi ikke prøvede alt for at være så effektive som muligt," siger direktøren for Aller Press, Pål Thore Krosby, til Journalisten.
MediaWatch

Finanskrisen tvinger Aller til at tænke kreativt for at optimere indtjeningen. Når krisen kradser, gælder det om at tænke alternativt. Derfor har økonomisk trængte Aller Press besluttet i stigende grad at genbruge artikler og fotos.

"Man kan forestille sig alt. I disse tider ville vi være godt dumme, hvis vi ikke prøvede alt for at være så effektive som muligt," siger direktøren for Aller Press, Pål Thore Krosby, til Journalisten.

I 2004 indgik Aller Press en aftale med journalister og fotografer om videreudnyttelse af redaktionelt stof, og det er denne aftale, Aller nu vil udnytte bedst muligt.

"Jeg skelner mellem det unikke og ikke unikke. Vi vil selvfølgelig ikke tage en artikel i Se og Hør og genbruge den i Billed-Bladet. Hvert blad skal bevare deres tydelige identitet og position," siger direktøren.

Allers regnskab viste i sidste uge, at overskuddet for 2008 er mere end halveret fra 144 mio. kroner til 63 mio. kroner.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også