Mobilt bredbånd kræver hurtige investeringer

Kampen om at vinde markedet for mobilt bredbånd handler om at have det bedste net. Store investeringer på kort tid er opskriften for de danske mobilselskaber, der ønsker at sætte sig sejrrigt på markedet for mobilt bredbånd. TDC havde i første omgang meldt ud, at man ville investere to mia. kroner i mobilt bredbånd inden 2010, men det skal formentlig gå endnu hurtigere. "Vi ændrede planerne to gange i løbet af 2008, hvor vi konstaterede, at det ikke gik hurtigt nok. Mobilt bredbånd er et spil om hurtigt at få fat i kunderne," siger Flemming Hynkemejer, teknisk chef i TDC Mobil, til Børsen. Fire aktører har valgt at gå ind i kampen om det mobile bredbånd. I alt har TDC, Telia, Sonofon og 3 investeret cirka otte mia. kroner. Erfaringer fra andre lande har vist, at opsætningens hastighed er helt afgørende for mulighederne for det enkelte selskabs succes. - Newspaq
MediaWatch

Kampen om at vinde markedet for mobilt bredbånd handler om at have det bedste net.

Store investeringer på kort tid er opskriften for de danske mobilselskaber, der ønsker at sætte sig sejrrigt på markedet for mobilt bredbånd.

TDC havde i første omgang meldt ud, at man ville investere to mia. kroner i mobilt bredbånd inden 2010, men det skal formentlig gå endnu hurtigere.

"Vi ændrede planerne to gange i løbet af 2008, hvor vi konstaterede, at det ikke gik hurtigt nok. Mobilt bredbånd er et spil om hurtigt at få fat i kunderne," siger Flemming Hynkemejer, teknisk chef i TDC Mobil, til Børsen.

Fire aktører har valgt at gå ind i kampen om det mobile bredbånd. I alt har TDC, Telia, Sonofon og 3 investeret cirka otte mia. kroner.

Erfaringer fra andre lande har vist, at opsætningens hastighed er helt afgørende for mulighederne for det enkelte selskabs succes.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også