Computerspil topper på mediemarkedet

Computerspil trodser finanskrisen efter at have fået en stigende fremgang i omsætningen på 38 procent. Populariteten for computerspil er steget, og computerspil er blevet til et af verdens førende medier. Annette Jacobsen, der er formand for den danske brancheorganisation MUF, Multimedieforeningen, oplyser om en omsætningsfremgang på 38 procent trods den økonomiske krise. "Det ser godt ud. Vi har slet ikke mærket finanskrisen, tværtimod har vi knaphed på konsoller," siger Annette Jacobsen til Berlingske Business. Årsagen til den stigende popularitet er til dels, at computerspil er blevet et socialt tidsfordriv, hvor 40 procent af spillerne overraskende nok er kvinder. Derudover har satsningen på musik i spillene også haft stor betydning. "Trenden er, at man ikke spiller så meget alene mere. Det er blevet en social ting at spille spil," lyder det fra Christian Haugaard, der er nordisk direktør for Activision Blizzard (verdens største udgiver af computerspil). I fremtiden vil branchen fokusere på reklamer i spillene, der skal øge omsætningen yderligere. - Newspaq
MediaWatch

Computerspil trodser finanskrisen efter at have fået en stigende fremgang i omsætningen på 38 procent.

Populariteten for computerspil er steget, og computerspil er blevet til et af verdens førende medier.

Annette Jacobsen, der er formand for den danske brancheorganisation MUF, Multimedieforeningen, oplyser om en omsætningsfremgang på 38 procent trods den økonomiske krise.

"Det ser godt ud. Vi har slet ikke mærket finanskrisen, tværtimod har vi knaphed på konsoller," siger Annette Jacobsen til Berlingske Business.

Årsagen til den stigende popularitet er til dels, at computerspil er blevet et socialt tidsfordriv, hvor 40 procent af spillerne overraskende nok er kvinder. Derudover har satsningen på musik i spillene også haft stor betydning.

"Trenden er, at man ikke spiller så meget alene mere. Det er blevet en social ting at spille spil," lyder det fra Christian Haugaard, der er nordisk direktør for Activision Blizzard (verdens største udgiver af computerspil).

I fremtiden vil branchen fokusere på reklamer i spillene, der skal øge omsætningen yderligere.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også