Weekendavisen får rekordoverskud

Stigende annonceindtægter og højere pris betød, at Weekendavisen kunne slippe ud af 2008 med det pæneste overskud i avisens historie.
Laura Bøge Mortensen

Trods andre mediers tilbagegang i 2008 opnåede Weekendavisen det højeste overskud nogensinde. En blanding af stigende annonceomsætninger og højere avispris fik overskuddet op over ti millioner kroner. Ifølge avisens chefredaktør Anne Knudsen skyldes succesen, at Weekendavisen prioriterer anderledes end de andre dagblade.

”Avisbranchen har været hærget af et rabatcirkus, og ingen har vidst, om det fremmede noget som helst. Det har vi undersøgt, og i det store hele er det ikke rigtigt. Folk vil gerne betale. Hvis ting er for billige i vore samfund, så tror folk ikke, det er ordentligt og så vækker det mistanke. En Gucci-taske til 200 kroner er ikke en Gucci-taske lige meget hvad fanden, der står på den,” siger Anne Knudsen.

Selvom hun ikke har planer om at sætte prisen yderligere op, mener hun, at Weekendavisen burde koste endnu mere end de nuværende 40 kroner.

”Jeg synes, den burde koste det samme som en biograffilm. Den varer oven i købet lige så lang tid som en helaftensfilm. Du har fire timers underholdning,” siger Anne Knudsen.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også