Aller Press revurderer sine medier
Den danske mediekoncern Aller Press har netop givet sine to magasiner CV og Living Design dødsstødet, og denne beslutning har fået ledelsen til nøje at vurdere de resterende 30 magasiner.
Topchef for Aller, Kål Thore Krosby, fortæller, at mediekoncernen er presset og blandt andet vil se mere kritisk på investeringer fremover.
Den danske mediekoncern Aller Press har netop givet sine to magasiner CV og Living Design dødsstødet, og denne beslutning har fået ledelsen til nøje at vurdere de resterende 30 magasiner.
"Hvis titler ikke er lønsomme, så venter vi ikke med at gøre noget ved det," fortæller topchef for Aller Press, Pål Thore Krosby til Berlingske Tidende.
Aller i Norge meddelte for en uge siden, at man skal spare 130 mio. kr. og tilsvarende skære 70-90 stillinger væk. Det er en tendens, der viser sig mange steder inden for medieverdenen, hvor mange større mediehuse melder om sparerunder.
"Vi vil kigge mere kritisk på investeringer og nyansættelser, men vi melder ikke noget ud ligesom Aller Norge. Vi havde et rimelig fornuftigt år sidste år, så der er ingen dramatik," fortæller Pål Thore Krosby.
Læs også interviewet med Pernille Aalund om Allers lukning af CV her.
- Newspaq