VG og Dagbladet sænker priserne

Mens de trykte dagblade i Norge til mediebureauernes store utilfredshed øger deres annoncepriser i år, så sænker tabloidaviserne Dagbladet og VG deres listepriser. Det skriver Kampanje.com. "Vi begyndte med dette for tre år siden, og jeg forstår, at VG nu har valgt at gøre det samme," siger annoncedirektøren hos Dagbladet, Per Brikt Olsen til Kampanje.com.Og den strategi vil de tjene på, lyder responsen ikke underligt fra mediabureauet Red.
MediaWatch

Mens de trykte dagblade i Norge til mediebureauernes store utilfredshed øger deres annoncepriser i år, så sænker tabloidaviserne Dagbladet og VG deres listepriser. Det skriver Kampanje.com.

"Vi begyndte med dette for tre år siden, og jeg forstår, at VG nu har valgt at gøre det samme," siger annoncedirektøren hos Dagbladet, Per Brikt Olsen til Kampanje.com.

Og den strategi vil de tjene på, lyder responsen ikke underligt fra mediabureauet Red.

"Mediabureauer og annoncører kommer til at fravælge de medier, der ikke sænker annoncepriserne. I dette markedet er det fejdigt og frækt at øge annoncepriserne, men vi opelver at både tv-kanalerne og Dagbaldet og VG har væert flinke at tilpasse sig," siger Nils Røang, der er daglig leder i det norske mediebureau Red.

De trykte aviser med stærk økonomisk stabilitet har derimod øget deres priser på annoncer som følge af et faldende læsertal, hvilket mediebureauerne ikke er tilfredse med.

Det gælder blandt andet Aftenposten, Media Norge-aviserne og Edda-eide-aviser i hovedstadsområdet, der har valgt at lade priserne stige, skriver Kampanje.com.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også