Vermø sætter sig på inflight-magasin
Vermø A/S er i fuld gang med at opbygge en bred portefølje på mediemarkedet med det nylige køb af ungdomsmagasinet Tjeck, sundhedsmagasinet Helse og medejerskab af Jungersted Media.
Flyselskabet Cimbers opkøb af dele af Sterling for få måneder siden betyder samtidig, at det Vermø-ejede inflight-magasin, Flyaway, kan forvente stor vækst i det nye år.
Flyselselskabet regner med at fordoble passagertallet til 2 millioner gæster i år, og derfor øges Flyaways udgivelsesfrekvens fra otte til 12 udgivelser om året, og oplaget vokser med 25 %.
"Vi forventer et læsertal på 150.000 læsere pr. udgivelse, og med Cimber-Sterlings nye ruter til Familien Danmark kan vi også tilbyde vores annoncører nye målgrupper. Tidligere var ca. 80 % af de rejsende erhvervsfolk, men med Cimber-Sterlings nye koncept vil Familien Danmark udgøre 50 % af de rejsende," forklarer Jan Ørum Vermø i en pressemeddelese.
Annoncesalg steget
Vermø A/S har samtidig netop forlænget sin aftale om produktion og annoncesalg for FlyAway. Den nye aftale løber til og med 2011, og en væsentlig baggrund for udbygningen af den kun et år gamle aftale, er succes med at øge annoncesalget.
"I et marked hvor alle piver om svigtende annoncesalg, har vi altså formået at løfte omsætningen på FlyAway med 100 % fra 2007 til 2008. Og vi forventer en lignende stigning i dette år," siger Jan Ørum Vermø.
Fremover vil annoncesalget foregå gennem en kombination af salgsteamet hos Vermø A/S og Jungersted Media.
- MediaWatch