Jonas Kuld Rathje rykker fra JP til Media Movers
Jonas Kuld Rathje får ansvaret for den journalistiske udvikling af Media Movers. Jonas Kuld Rathje har været tre år på Jyllands-Posten, hvor han først og fremmest har stået for udviklingen af Jyllands-Postens magasintillæg og også været ankermand i udviklingsprojektet Fremtidens Avis, der ledte Jyllands-Posten frem til tabloidformatet.
Media Movers er et nystartet journalistisk produktionsselskab, der blev søsat i kølvandet på, at bureauet InMente, der tidligere producerede Jyllands-Postens magasiner, gik i betalingsstandsning. Bureauet er ejet og startet af Jonas Kuld Rathjes hustru, Mette Holbæk, og har i dag overtaget produktionen af Jyllands-Postens magsiner.
I det daglige skal Jonas Kuld Rathje danne makkerpar med direktør Jesper Laursen, der kommer fra Inmente og i dag har ansvaret for Media Movers kommercielle udvikling. Media Movers har i sin korte levetid fået 11 magasiner og avistillæg i portefølje og producerer ud over print-udgivelser også web-tv for medier og virksomheder.
- MediaWatch